اتاق 85

شاید اسم اتاق 85 هر ذهنی را به سمتی و سویی ببرد اما این نام رو بعد از خواندن شرح اسم انتخاب کردم. انشالله هرکس مطالعه کرد متوجه می شود...

اتاق 85

شاید اسم اتاق 85 هر ذهنی را به سمتی و سویی ببرد اما این نام رو بعد از خواندن شرح اسم انتخاب کردم. انشالله هرکس مطالعه کرد متوجه می شود...

از این پس به تبعیت از دوست خوبم کتاب هایی که خوانده ام رو به مرور معرفی میکنم...


گرگ سالی

اگه توی شب نوشت ها رو یه سر بزنید متوجه میشید که چند وقت پیش 1 سفر اداری به تهران داشتم.ساعت تقریبا 6 و نیم ب.د که تهران - مهرآباد بودم.کجا برم تا ساعت 14 که هتل پذیرش کنن خدامیدونه.

خلاصه رفته رفته رسیدم پیچ شمرون.از اونجام با تاکسی و یه ساک پر از وسایل رفتم شریعتی و دقیقا قبل از خیابان معلم پیاده شدم.

شهر کتاب تهران.جای جالبی بود.خیلی وقت ندارم ازش تعریف کنم.چندتا عکس ازش میذارم فقط...

کتاب گرگسالی رو از اونجا گرفتم.رمان اسماعیل نامی هست که سالهای انقلاب توی روستای بنفشه دره اتفاقای جالبی می افته.بدون داشتن هر نگاهی پیشنهاد میکنم بخونین این کتاب رو...

منم کلا سر کلاس توی یه دوره آموزشی قم خوندمش.جاتون سبز بود استاد درس می داد ما هم کتاب می خوندیم.عالی


شهر کتاب تهران رو با پاتوق کتاب شیراز مقایس کنید>

نه اینکه من بچه تهرانم یا شیرازم...نه فقط ببینید نخواد کار بشه اگه بخوایم کاری کنیم هر جای دنیا که باشه فقط بهانه هست که مانع کار انجام دادن میشه...

اینم پاتوق کتاب شیراز...

بیاید صفا کنید...بزم بزمه.












دمو - کراسی یا دمو - قراضه ؟؟؟

سید مهدی شجاعی.کتابی که شنیدم واسه چاپش خیلی زحمت کشیدن.

بخونیدش.ماجرای دمو ی بزرگی هست که تعداد زیادی فرزند داره و هر دو سال یکبار مسئله حکومت بعد از مرگش میان فرزندان دمویش جابجا می گردد.از بزرگتریم دمو تا اخرین دمو که از بس ناقص الخلقه و ناقص العقل است معروف میشود به دمو قراضه...ماجرای حکومت آنها بر مردم و روش ها بالا کشیدن ساده حق مردم بسیار جالب است...

جتما بخوانید.

ویکی پدیا گفت:

کتاب دموکراسی یا دموقراضه یکی از شناخته شده‌ترین آثار سید مهدی شجاعی است که در سال ۱۳۸۷ منتشر شده است. این کتاب در ۱۵ فصل نوشته شده و داستان آن در رابطه با کشور خیالی غربستان و پادشاه آن کشور است که بعد از مرگ خود می‌خواهد با انجام انتخابات، مردم از بین پسران وی پادشاه آینده را برگزینند.

هم‌زمان با انتشار نسخه پی‌دی‌اف کتاب برخی سایت‌ها مدعی جمع‌آوری شدن این کتاب از کتاب‌فروشی‌ها توسط وزارت ارشاد شده بودند ولی پس از آن، روابط عمومی انتشارات نیستان توقیف و جمع‌آوری کتاب مورد نظر را خواست نویسنده آن اعلام کرد.این کتاب از اردیبهشت ماه ۹۲ و با قیمت جدید در نمایشگاه کتاب عرضه شد.











نیمه شبی در حله...

http://bustaneketab.com/BFiles/Books007/B792.jpg

سالاری.کتاب بسیار زیبایی بود.ماجرای عشقی که میان قنواء هاشم ریحانه و چندین تن دیگر رد و بدل شد و به برکت وجود مبارک امام زمان(عج) ختم بخیر میشود.

اسماعیل، روز پنج‏شنبه بیرون از شهر "حلّه" در دجله غسل کرد و لباس پاکیزه پوشید تا براى آخرین‏بار به زیارت قبر امامان(ع) و سرداب مقدس برود. وقتى به حصار شهر رسید ناگاه چهار اسب‏سوار را در مقابل خود دید، یکى از آنها جوان موقر و با هیبتى بود. اسماعیل فکر کرد که او از بزرگان این منطقه است، در همین اندیشه بود که مرد موقر پیش آمد و از او پرسید: تو اسماعیل هرقلى هستى؟ اسماعیل در شگفت شد که از کجا نام او را مى‏داند و از همین جا ماجرا آغازشد ...»

معرفی کتاب نیمه شبی در حله

سالاری به دنبال آنست تا راهی نو برای بیان موضوعات مذهبی و اجتماعی بیابد. نیمه شبی در حله  داستان جذابی است از ماجرای جوانی که به خاطر عشق، مذهبش را تغییر داد؛  هاشم از اهل تسنن که در شهر حله زندگی می کند، عاشق ریحانه دختر ابوراجح که شیعه است،  می شود...

نیمه شبی در حله

مظفر سالاری






نادر ابراهیمی

کتاب بر جاده های آبی سرخ علی رغم طولانی بودن نشان از وجود حس وطن پرستی بالا در شخصیت نادر ابراهیمی دارد.به دقت این موضوع در اکثر آثار نادر یا به وضوح ویا به اختصار با کنایه و مکالمه و دیگر روش ها دیده می شود.
این کتاب یکی از بهترین آثاری است که تا بحال خوانده ام.انسان آزادی خواه شجاع و دلیر و وطن دوست که مرگ پدر وطن فروش و بازیچه اجانب خود را با دستان خویش برای اعتلای ایران اسلامی و با چشمان خویش دید و انجام داد.میر ماهانای دوغابی از زبان اجنبیان و میر مهنای دوغابی ایرانی الاصل خطه جنوب و سرزمین داغ ریگ و مضافات باید به صورت اسطوره و شخصیت برجسته در میان جوانان ما و هم چنین نوجوانان ما قرار بگیرد که این دست مسئولین مرتبط را می بوسد.
مطالعه کتاب روح تازه ای از تاریخ معاصر ایران در خواننده ایجاد می کند...

http://bookroom.ir/part,showEntity/id,10650/lang,fa/fullView,true/


نادر ابراهیمی یکی از نویسندگانی است که کتاب‌های بسیاری برای کودکان و نوجوانان و درباره‌ی آن‌ها نوشته و فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی برایشان ساخته است ولی کودکان و نوجوانان کشورمان او را به عنوان کسی که برایشان فعالیت کرده نمی‌شناسند؛ در سال‌روز درگذشت این نویسنده با او و آثارش بیشتر آشنا شوید.

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد و در دبیرستان دارالفنون دیپلم ادبی گرفت و به دانشکده حقوق تهران راه یافت؛ ولی پس از دو سال دانشکده حقوق را رها کرد و به دانشکده ادبیات رفت. ابراهیمی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از این دانشکده فارغ‌‌التحصیل شد‌ و شغل‌های مختلفی را در کنار نوشتن تجربه کرد.

ابراهیمی حدود 120 کتاب در حوزه‌های مختلفی مثل ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات بزرگسال، سینما و تئاتر نوشت. کتاب‌های او برای کودکان و نوجوانان باعث شد ابراهیمی جایزه‌ی نخست جشنواره‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان براتسیلاوا، جایزه‌ی نخست تعلیم و تربیت یونسکو، جایزه‌ی کتاب برگزیده‌ی سال ایران و چندین جایزه‌ی دیگر را دریافت کند.

نادر ابراهیمی کار مهم دیگری هم برای کودکان و نوجوانان ایرانی انجام داد. او در سال 1350، موسسه‌ی پژوهشی «همگام با کودکان و نوجوانان» را تاسیس کرد؛ این موسسه، به‌منظور مطالعه در زمینه‌ی مسایل مربوط به کودکان و نوجوانان برپا شد و فعالیتش نوشتن، چاپ و پخش کتاب، نقاشی، عکاسی، و تحقیق درباره‌ی کودکان و نوجوانان بود و به عنوان «ناشر برگزیده‌ی آسیا» و «ناشر برگزیده‌ی نخست جهان» در جشنواره‌های آسیایی و جهانی تصویرگری کتاب کودک انتخاب شد.

ابراهیمی حدود ۱۵ فیلم داستانی، مستند و سینمایی در مقام نویسنده، کارگردان و تدوین‌گر تهیه کرد. «سفرهای هامی و کامی در وطن» مجموعه‌ا‌ی تلویزیونی است که نادر ابراهیمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای مخاطب کودک و با هدف تربیتی-آموزشی ساخت و جاذبه‌های طبیعی ایران را معرفی کرد.

«کلاغ‌ها»، «سنجاب‌ها»، «دور از خانه»،«قصه گل‌های قالی»، «پهلوان پهلوانان؛ پوریای ولی»، «باران»، «بزی که گم شد»، «من راه خانه‌ام را بلد نیستم»، «سفرهای دورودراز هامی و کامی در وطن»، «قلب کوچکم را به چه کسی هدیه بدهم؟»،«قصه‌ی سار و سیب»، «قصه‌ی موش خودنما و شتر باصفا»، «با من بخوان تا یاد بگیری»، «حالا دیگر می‌خواهم فکر کنم»، «قصه قالیچه‌های شیری»، «همه گربه‌های من» «درخت قصه ـ قُمری‌های قصه»، «عبدالرزاق پهلوان»، «آن‌که خیال بافت و آن‌که عمل کرد»و «دیدار با آرزو» بعضی از کتاب‌هایی هستند که ابراهیمی برای بچه‌ها نوشته است.

تعدادی از کتاب‌های کودک و نوجوان ابراهیمی در قالب مجموعه منتشر شده است. تعداد زیادی از داستان‌های کودکانه و نوجوانانه‌ی ابراهیمی را می‌توانید در مجموعه‌های «قصه‌های انقلاب برای کودکان»، «قصه‌های ریحانه خانم»، «نوسازی حکایت‌های خوب قدیم برای کودکان» و «ایران را عزیز بداریم» بخوانید.

ابراهیمی در روز 16 خرداد سال 1387 از دنیا رفت.

گفتنی است غالب آثار این نویسنده در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•آتش بدون دود (دوره سه جلدی)
•آتش بدون دود - جلد اول
•آتش بدون دود - جلد دوم
•آتش بدون دود - جلد سوم
•ابن مشغله
•ابوالمشاغل
•با سرود خوان جنگ در خطه نام و ننگ
•بار دیگر شهری که دوست می داشتم
•بر جاده های آبی سرخ (دوره پنج جلدی)
•بر جاده های آبی سرخ - جلد اول، دوم، سوم
•بر جاده های آبی سرخ - جلد پنجم
•بر جاده های آبی سرخ - جلد چهارم
•رونوشت، بدون اصل
•سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد - جلد اول: رجعت به ریشه ها
•سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد - جلد دوم: در میانه میدان
•چهل نامه ی کوتاه به همسرم
•یک عاشقانه ی آرام